- ${title}
- Wydawanie oceny higienicznej na zastosowanie materiału lub wyrobu używanego do uzdatniania i dystrybucji wody
- Opinia Marszałka Województwa Lubelskiego do wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej w zakresie zadań samorządowych
- Sprawozdanie końcowe z przebiegu realizacji zadania w ramach Programu Wieloletniego pn. "Narodowy program przebudowy dróg lokalnych - Etap II Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój"
- Zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę, odprowadzanie ścieków
- Opinia Zarządu Województwa Lubelskiego do wniosków o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji w zakresie lotnisk użytku publicznego
- Budowa lub modernizacja infrastruktury
- Dotacja na likwidację zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni poprzez przyłączenie do miejskiej sieci kanalizacji sanitarnej
- Uzgodnienie przebiegu projektowanej sieci lub przyłącza
- Opinia Zarządu Województwa Lubelskiego do wniosków o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)
- Opinia Marszałka Województwa Lubelskiego do wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji regionalnej sieci szerokopasmowej w zakresie zadań samorządowych
- Opinia Zarządu Województwa Lubelskiego do wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji regionalnej sieci szerokopasmowej
- Budowa lub modernizacja oświetlenia
- Ustalanie opłaty adiacenckiej
- Opinia Zarządu Województwa Lubelskiego do wniosków o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej w odniesieniu do samorządowych obiektów infrastruktury
- Ustalenie opłaty planistycznej przed zbyciem nieruchomości
- Przyjmowanie danych dotyczących infrastruktury technicznej, kanałów technologicznych, robót budowlanych oraz danych o wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego
- Zgłoszenie odcięcia, przywrócenia dopływu wody do nieruchomości, zgłoszenie odcięcia, przywrócenia odbioru ścieków
- Udostępnienie kanałów technologicznych oraz infrastruktury teletechnicznej
- Montaż wodomierza dodatkowego (podlicznika)
- Zwolnienie z obowiązku budowy kanału technologicznego
Ustalenie opłaty planistycznej przed zbyciem nieruchomościPrzed zbyciem swojej nieruchomości poznasz wysokość obciążeń, jakie mogą być na Ciebie nałożone przez gminę w związku z jej sprzedażą.
|
Organ właściwy do realizacji usługi |
Wójt/Burmistrz/Prezydent |
|
Kogo dotyczy |
Jeżeli planujesz zbyć swoją nieruchomość, a jest ona położona na obszarze, na którym w ciągu ostatnich pięciu lat gmina uchwaliła bądź zmieniła miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – możesz wystąpić do Prezydenta z wnioskiem o ustalenie w drodze decyzji wysokości opłaty planistycznej. |
|
Podstawy prawne |
|
|
Wymagane dokumenty |
|
|
Czas realizacji |
bez zbędnej zwłoki |
|
Opłaty |
• 10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji • koszt postępowania – sporządzenie operatu szacunkowego kwota ta corocznie może ulec zmianie, • 17 zł – opłata skarbowa w przypadku złożenia ewentualnego dokumentu pełnomocnictwa |
|
Tryb odwoławczy |
Jeśli nie jesteś zadowolony z ustaleń decyzji, przysługuje ci prawo wniesienia odwołania do właściwego Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Prawo do odwołania przysługuje również innym stronom postępowania. |
|
Rezultat realizacji usługi |
Ustalenie opłaty planistycznej przed zbyciem nieruchomości. |
|
Etapy realizacji usługi |
1. Złożenie wniosku, 2. Wydanie zawiadomienie o wszczęciu postępowania. 3. Sporządzenie sporządzenie operatu szacunkowego określającego wysokość potencjalnej opłaty planistycznej. 4. Przygotowywanie zawiadomienia o zakończeniu postępowania, w którym zawarta zostaje oszacowana wartość. 5. Wydanie decyzja administracyjnej ustalającej wysokość opłaty planistycznej przed zbyciem nieruchomości kończy postępowanie. Wnioskodawca jest stroną postępowania i uczestniczy w nim na każdym etapie. Z chwilą kiedy właściciel zbędzie swoją nieruchomość, do urzędu dostarczany jest wypis aktu notarialnego. Wtedy organ wszczyna z urzędu postępowanie w sprawie ustalenia wysokości opłaty planistycznej. Jeżeli zbycie nastąpi w terminie 12 miesięcy od daty sporządzonego uprzednio na wniosek właściciela operatu szacunkowego, ustalona zostanie w drodze decyzji wysokość jednorazowej opłaty planistycznej, na podstawie tego operatu szacunkowego. Jeśli do zbycia dojdzie po tym terminie zostanie zlecone potwierdzenie aktualności operatu szacunkowego przez rzeczoznawcę majątkowego (autora tego opracowania). W sytuacji niepotwierdzenia aktualności operatu szacunkowego zostanie zlecone wykonanie nowego operatu szacunkowego, który będzie podstawą do ustalenia nowej wysokości jednorazowej opłaty planistycznej. |
|
Poziom uwierzytelniania |
|
|
Usługa wymaga zalogowania |
TAK |
|
Słowa kluczowe |
|
Ustalenie opłaty planistycznej przed zbyciem nieruchomościPrzed zbyciem swojej nieruchomości poznasz wysokość obciążeń, jakie mogą być na Ciebie nałożone przez gminę w związku z jej sprzedażą.
|