- ${title}
Organizacja przyjmowania, rejestrowania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie WojewódzkimUsługa umożliwia złożenie do urzędu wojewódzkiego skargi lub wniosku. |
Organ właściwy do realizacji usługi |
Właściwy organ administracji publicznej |
|
Kogo dotyczy |
Każdy |
|
Podstawy prawne |
|
|
Wymagane dokumenty |
|
|
Czas realizacji |
Termin 7–dniowy – gdy skarga lub wniosek nie dotyczy Urzędu Wojewódzkiego (przesłanie do właściwego organu lub zwrot skargi ze wskazaniem organu do jego rozpatrzenia - art. 231 kpa), Termin jednego miesiąca – gdy prowadzone jest postępowanie skargowe – czas na zakończenie postępowania określa art. 237 § l kpa. W przypadku, gdy skarga wpłynęła za pośrednictwem lub bezpośrednio od posła, senatora czy radnego termin na rozpatrzenie skargi lub wniosku wynosi 14 dni - art. 237 §2 kpa. W przypadku niemożności załatwienia skargi w terminie informuje się skarżącego o przyczynach niedotrzymania terminu i określa się nowy termin zakończenia sprawy - art. 36 kpa. |
|
Opłaty |
Brak opłat |
|
Tryb odwoławczy |
Postępowanie skargowe jest samodzielnym, jednoinstancyjnym postępowaniem o charakterze uproszczonym, które kończy się czynnością materialno-techniczną – tj. zawiadomieniem o sposobie załatwienia skargi. Nie daje to podstaw do uruchomienia dalszego trybu instancyjnego, tj. postępowania odwoławczego lub postępowania sądowoadministracyjnego. |
|
Rezultat realizacji usługi |
Złożenie do urzędu wojewódzkiego skargi lub wniosku |
|
Etapy realizacji usługi |
1. Przyjęcie wniosku/skargi 2. Weryfikacja wniosku/skargi 3. Wydanie decyzji |
|
Poziom uwierzytelniania |
|
|
Usługa wymaga zalogowania |
TAK |
|
Słowa kluczowe | rejestracja skargi wnioski Urząd Wojewódzki |
Organizacja przyjmowania, rejestrowania i załatwiania skarg i wniosków w Urzędzie WojewódzkimUsługa umożliwia złożenie do urzędu wojewódzkiego skargi lub wniosku. |