- ${title}
Wpis do ewidencji lekarzy uprawnionych do przeprowadzenia badań w celu ustalenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdamiuzyskanie wpisu do ewidencji lekarzy uprawnionych do przeprowadzania badań lekarskich osób ubiegających się do uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców
|
Organ właściwy do realizacji usługi |
Właściwy Marszałek Województwa |
|
Kogo dotyczy |
O wpis do ewidencji lekarzy uprawnionych do przeprowadzenia badań w celu ustalenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami może ubiegać się osoba łącznie spełniająca następujące wymagania: 1.posiada prawo wykonywania zawodu lekarza; 2.posiada co najmniej 5-letni staż w zawodzie lekarza; 3.posiada: specjalizację w zakresie medycyny transportu lub medycyny pracy albo inną specjalizację i dodatkowe szkolenie określone w przepisach wydanych na podstawie art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r o kierujących pojazdami 4.która nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych lub przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów. |
|
Podstawy prawne |
|
|
Wymagane dokumenty |
|
|
Czas realizacji |
Bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca od złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami, w szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania |
|
Opłaty |
Opłata za wpis do ewidencji (wydanie decyzji administracyjnej o wpisie) – 50 zł (§ 13 pkt. 3 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 sierpnia 2019 r. w sprawie badań lekarskich osób obiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców) Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego: tytułem: „opłata za wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy prowadzonej przez Marszałka Województwa Lubelskiego”. 41 1020 3150 0000 3902 0047 7505 2.Do decyzji administracyjnej o wpisie do ewidencji lekarz może uzyskać zaświadczenie, nie jest to jednak obligatoryjne. W takim przypadku należy wnieść dodatkową opłatę. Wydanie zaświadczenia o wpisie - 17 zł. (ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, załącznik do ustawy cześć II nr 21). Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miasta Lublin: 95 1240 2092 9329 9200 0620 0000 tytułem: „opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o wpisie do ewidencji uprawnionych lekarzy prowadzonej przez Marszałka Województwa Lubelskiego”. |
|
Tryb odwoławczy |
Od decyzji przysługuje stronie prawo złożenia odwołania do właściwego Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. |
|
Rezultat realizacji usługi |
Rozpatrzenie wniosku i wydanie decyzji |
|
Etapy realizacji usługi |
1. Przyjęcie wniosku złożonego osobiście lub przesłanego listownie 2. Weryfikacja wniosku 3. Wydanie decyzji |
|
Poziom uwierzytelniania |
|
|
Usługa wymaga zalogowania |
TAK |
|
Słowa kluczowe | Wpis do ewidencji lekarzy uprawnionych do przeprowadzenia badań w celu ustalenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami |
Wpis do ewidencji lekarzy uprawnionych do przeprowadzenia badań w celu ustalenia istnienia lub braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdamiuzyskanie wpisu do ewidencji lekarzy uprawnionych do przeprowadzania badań lekarskich osób ubiegających się do uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców
|