- ${title}
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego - formularz do samodzielnego uzupełnieniaUsługa umożliwia zgłoszenie przez posiadacza dowodu osobistego wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, w następstwie czego dokonywane jest unieważnienie dowodu osobistego. |
Organ właściwy do realizacji usługi |
Organ gminy (wójt, burmistrz, prezydent miasta). |
|
Kogo dotyczy |
1. Posiadacz dowodu osobistego posiadający pełną zdolność do czynności prawnych; 2. W imieniu posiadacza dowodu osobistego nieposiadającego zdolności do czynności prawnych lub posiadającego ograniczoną zdolność do czynności prawnych zgłoszenia dokonuje rodzic, opiekun prawny lub kurator. |
|
Podstawy prawne |
|
|
Wymagane dokumenty |
|
|
Czas realizacji |
Niezwłocznie. |
|
Opłaty |
Nie dotyczy. |
|
Tryb odwoławczy |
Nie dotyczy. |
|
Rezultat realizacji usługi |
Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego (wydawane na żądanie). |
|
Etapy realizacji usługi |
1. Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego przez posiadacza dowodu osobistego. 2. Unieważnienie utraconego lub uszkodzonego dowodu osobistego przez organ gminy. 3. Wydanie przez organ gminy zaświadczenia o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego – na żądanie posiadacza dowodu osobistego. |
|
Poziom dostępności usługi | Interakcja dwukierunkowa | |
Poziom uwierzytelniania |
|
|
Usługa wymaga zalogowania |
TAK |
|
Słowa kluczowe | Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego |
Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego - formularz do samodzielnego uzupełnieniaUsługa umożliwia zgłoszenie przez posiadacza dowodu osobistego wójtowi (burmistrzowi, prezydentowi miasta) utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, w następstwie czego dokonywane jest unieważnienie dowodu osobistego. |