- ${title}
- Rodzina na 5+ dla Zabrza
- Przyjmowanie wniosków do Zakładu Emerytalno-Rentowego Ministerstwa Spraw Wewnętrznych
- Usługi elektroniczne dla płatników składek w ZUS
- Ustalenie prawa do zasiłku rodzinnego oraz dodatków do zasiłku rodzinnego
- Wniosek o wypłatę świadczenia pieniężnego po zmarłym emerycie lub renciście ZER WU - 3/2009
- Dyspozycja dotyczaca przekazywania świadczeń emerytalno-rentowych ZER-bank-PL/2010
- Zaświadczenia o stanie majątkowym
- Oświadczenie zainteresowanego w sprawie ustalenia prawa lub wysokości z zaopatrzenia emerytalnego ZER WU - 13/2011
- Zawiadomienie emeryta-rencisty, osoby uprawnionej do renty rodzinnej o osiąganym przychodzie ZER WU - 10b/2009
- Zasiłek z tytułu objęcia obowiązkową kwarantanną, nadzorem epidemiologicznym lub hospitalizacją (Covid-19)
- Oświadczenie o zamiarze wspólnego opodatkowania ZER-POD
- Usługi elektroniczne dla osób ubezpieczonych w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych (ZUS)
- Utworzenie konta użytkownika aplikacji eKRUS
- Wniosek o zasiłek powodziowy w kwocie do 2 tys. zł
Usługi elektroniczne dla płatników składek w ZUSUsługi dla płatników składek w ZUS świadczone są za pośrednictwem Nowego Portalu Informacyjnego, stanowiącego element Platformy Usług Elektronicznych (PUE), dostępnego na stronie internetowej www.zus.pl. ZUS zamieszcza w NPI treści ogólnodostępne, dedykowane dla wszystkich Usługobiorców oraz treści dostępne dla Usługobiorców zarejestrowanych. Rejestracja i zaufanie Profilu PUE umożliwia płatnikowi składek zapoznanie się z danymi zgromadzonymi na jego indywidualnym koncie w Kompleksowym Systemie Informatycznym ZUS (KSI ZUS), takimi jak: |
Organ właściwy do realizacji usługi |
Prezes ZUS |
|
Kogo dotyczy |
Płatników składek: osoby prawne, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, osoby fizyczne |
|
Podstawy prawne |
|
|
Wymagane dokumenty |
Rejestracja profilu polega na wypełnieniu formularza elektronicznego. Zaufanie profilu polega na zweryfikowaniu tożsamości użytkownika poprzez wylegitymowanie się dowodem osobistym lub paszportem podczas jednorazowej wizyty w ZUS albo elektronicznie przy użyciu ważnego profilu zaufanego ePUAP ewentualnie ważnego certyfikatu kwalifikowanego. Każdorazowe logowanie do portalu w celu skorzystania ze spersonalizowanych usług elektronicznych wymaga użycia loginu i hasła PUE (login użytkownik otrzymuje podczas rejestracji, a następnie ustala hasło), albo certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP. |
|
Czas realizacji |
Dostępne bezpośrednio informacje dotyczą ostatnich 12 miesięcy. Można również zamówić dane archiwalne, które są dostarczane elektronicznie w ciągu 48 godzin. |
|
Opłaty |
Brak opłat |
|
Tryb odwoławczy |
Reklamacje dotyczące niewykonania usługi lub nienależytego wykonania usługi mogą być składane w formie pisemnej lub elektronicznej, do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, zgodnie z regulaminem Nowego Portalu Informacyjnego. |
|
Rezultat realizacji usługi |
Świadczenie usług elektronicznych dla płatników składek w ZUS |
|
Etapy realizacji usługi |
1. Zalogowanie się do systemu. 2. Odnalezienie właściwej usługi. 3. Przesłanie wniosku. 4. Weryfikacja wniosku. 5. Wydanie decyzji. |
|
Poziom uwierzytelniania | Niewymagany | |
Usługa wymaga zalogowania |
TAK |
|
Słowa kluczowe | Usługi elektroniczne dla płatników składek w ZUS |
Usługi elektroniczne dla płatników składek w ZUSUsługi dla płatników składek w ZUS świadczone są za pośrednictwem Nowego Portalu Informacyjnego, stanowiącego element Platformy Usług Elektronicznych (PUE), dostępnego na stronie internetowej www.zus.pl. ZUS zamieszcza w NPI treści ogólnodostępne, dedykowane dla wszystkich Usługobiorców oraz treści dostępne dla Usługobiorców zarejestrowanych. Rejestracja i zaufanie Profilu PUE umożliwia płatnikowi składek zapoznanie się z danymi zgromadzonymi na jego indywidualnym koncie w Kompleksowym Systemie Informatycznym ZUS (KSI ZUS), takimi jak: |