- ${title}
- Najem lokalu mieszkalnego w ramach programu: POZnań - i zamieszkaj
- Sprzedaż nieruchomości w trybie bezprzetargowym na rzecz użytkownika wieczystego
- Oddanie nieruchomości w dzierżawę lub w użyczenie
- Wyrażenie zgody na zawarcie umowy najmu, użyczenia lub dzierżawy części nieruchomości pozostającej w trwałym zarządzie jednostki organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej
- Przedłużenie terminu prawa użytkowania wieczystego nieruchomości
- Najem i użyczenie pomieszczeń użytkowych
- Wydanie zaświadczenia o położeniu działki na obszarze zdegradowanym lub na obszarze rewitalizacji lub w specjalnej strefie rewitalizacji
- Remont lokalu komunalnego
- Nabycie z mocy prawa, przez Skarb Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego, prawa własności nieruchomości zajętych pod drogi publiczne, pozostających w dniu 31.12.1998 r. we władaniu Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego, a nie stanowiących ich własności (art. 73 P.w.u.r.a.p.).
- Sprzedaż nieruchomości w trybie bezprzetargowym w celu poprawy warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej
- Zmiana stawki procentowej opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu w przypadku trwałej zmiany sposobu korzystania z nieruchomości
- Ustanowienie prawa użytkowania wieczystego gruntu zabudowanego garażem/sprzedaż garażu gminnego na rzecz najemcy
- Przekazanie nieruchomości w nieodpłatne użytkowanie samodzielnym publicznym zakładom opieki zdrowotnej
- Wydanie zaświadczenia, o którym mowa w art. 177 ust. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami
- Opinia Zarządu Województwa Lubelskiego do wniosków o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej
- Bonifikaty od opłat jednorazowych z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności
- Zawarcie umowy lub udzielenie promesy zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości / użyczenia nieruchomości / najmu nieruchomości lub lokalu / użytkowania gruntów pokrytych wodami płynącymi / użyczenia gruntów pokrytych wodami płynącymi
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów mieszkaniowych Skarbu Państwa
- Uzgodnienie lokalizacji urządzenia na nieruchomości gminnej
- Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i/lub krzewów z terenu nieruchomości, będącej własnością Skarbu Państwa/Powiatu (z wyjątkiem dróg powiatowych)
- Zgoda na czasowe zajęcie nieruchomości (w przypadku braku zgody właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości)
- Prowadzenie postępowania o ustaleniu odszkodowania za nieruchomości przeznaczone na cel publiczny, mającego na celu wydanie decyzji odszkodowawczej za utracone prawo własności do tej nieruchomości.
- Wynajem, rezerwacja sal konferencyjnych
- Ustalenie opłaty planistycznej przed zbyciem nieruchomości
- Zajęcie nieruchomości gminnej pod budowę i trwałe umieszczenie infrastruktury technicznej w gruncie
- Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego gruntów zabudowanych na cele mieszkaniowe w prawo własności tych gruntów
- Sprzedaż bezprzetargowa na rzecz dzierżawcy
- Wydanie zaświadczenia na podstawie rejestru lub ewidencji zabytków
- Zamiana nieruchomości z gminą
- Nabycie z mocy prawa, przez jednostki samorządu terytorialnego, które rozpoczęły swą działalność z dniem 1 stycznia 1999 r. (tj. powiaty i województwo samorządowe) prawa własności nieruchomości zajętych pod drogi publiczne, pozostających w dniu 31.12.1998 r. we władaniu Skarbu Państwa, a nie stanowiących ich własności (art. 60 w związku z art. 103 P.w.u.r.a.p.).
- Zawiadomienie o przeprowadzonej kontroli okresowej obiektu wielkopowierzchniowego dla których właściwym organem nadzoru budowlanego jest wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego
- Opinia Marszałka Województwa Lubelskiego do wniosków o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej w zakresie zadań samorządowych
- Udostępnienie zbioru danych z Ewidencji Miejscowości Ulic i Adresów (EMUiA)
- Ustalanie opłaty adiacenckiej
- Wyrażenie zgody na dysponowanie nieruchomością na cele budowlane w ramach inicjatywy lokalnej
- Wyliczenie kwoty wierzytelności i wyrażenie zgody na wykreślenie hipoteki z tytułu remontu/odbudowy
- Renta planistyczna przed zbyciem nieruchomości
Ustalenie opłaty planistycznej przed zbyciem nieruchomościPrzed zbyciem swojej nieruchomości poznasz wysokość obciążeń, jakie mogą być na Ciebie nałożone przez gminę w związku z jej sprzedażą.
|
Organ właściwy do realizacji usługi |
Wójt/Burmistrz/Prezydent |
|
Kogo dotyczy |
Jeżeli planujesz zbyć swoją nieruchomość, a jest ona położona na obszarze, na którym w ciągu ostatnich pięciu lat gmina uchwaliła bądź zmieniła miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego – możesz wystąpić do Prezydenta z wnioskiem o ustalenie w drodze decyzji wysokości opłaty planistycznej. |
|
Podstawy prawne |
|
|
Wymagane dokumenty |
|
|
Czas realizacji |
bez zbędnej zwłoki |
|
Opłaty |
• 10 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji • koszt postępowania – sporządzenie operatu szacunkowego kwota ta corocznie może ulec zmianie, • 17 zł – opłata skarbowa w przypadku złożenia ewentualnego dokumentu pełnomocnictwa |
|
Tryb odwoławczy |
Jeśli nie jesteś zadowolony z ustaleń decyzji, przysługuje ci prawo wniesienia odwołania do właściwego Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Prawo do odwołania przysługuje również innym stronom postępowania. |
|
Rezultat realizacji usługi |
Ustalenie opłaty planistycznej przed zbyciem nieruchomości. |
|
Etapy realizacji usługi |
1. Złożenie wniosku, 2. Wydanie zawiadomienie o wszczęciu postępowania. 3. Sporządzenie sporządzenie operatu szacunkowego określającego wysokość potencjalnej opłaty planistycznej. 4. Przygotowywanie zawiadomienia o zakończeniu postępowania, w którym zawarta zostaje oszacowana wartość. 5. Wydanie decyzja administracyjnej ustalającej wysokość opłaty planistycznej przed zbyciem nieruchomości kończy postępowanie. Wnioskodawca jest stroną postępowania i uczestniczy w nim na każdym etapie. Z chwilą kiedy właściciel zbędzie swoją nieruchomość, do urzędu dostarczany jest wypis aktu notarialnego. Wtedy organ wszczyna z urzędu postępowanie w sprawie ustalenia wysokości opłaty planistycznej. Jeżeli zbycie nastąpi w terminie 12 miesięcy od daty sporządzonego uprzednio na wniosek właściciela operatu szacunkowego, ustalona zostanie w drodze decyzji wysokość jednorazowej opłaty planistycznej, na podstawie tego operatu szacunkowego. Jeśli do zbycia dojdzie po tym terminie zostanie zlecone potwierdzenie aktualności operatu szacunkowego przez rzeczoznawcę majątkowego (autora tego opracowania). W sytuacji niepotwierdzenia aktualności operatu szacunkowego zostanie zlecone wykonanie nowego operatu szacunkowego, który będzie podstawą do ustalenia nowej wysokości jednorazowej opłaty planistycznej. |
|
Poziom uwierzytelniania |
|
|
Usługa wymaga zalogowania |
TAK |
|
Słowa kluczowe |
|
Ustalenie opłaty planistycznej przed zbyciem nieruchomościPrzed zbyciem swojej nieruchomości poznasz wysokość obciążeń, jakie mogą być na Ciebie nałożone przez gminę w związku z jej sprzedażą.
|